Oppgaven går ut på:
Ta utgangspunkt i en av følgende presentasjoner:
Ta utgangspunkt i en av følgende presentasjoner:
- http://www.vg.no/trafikkdoden/trafikkdoden.php
- http://www.livehopelove.com/
- http://www.becominghuman.org/node/interactive-documentary
- http://www.toyota-future.com
Ta deg god tid til å lese/se presentasjonen
I blogginnlegget ditt skal du beskrive din opplevelse ved å se presentasjonen. Ikke bruk tid på å beskrive innholdet, men fokuser på hva som interesserte deg, frustrerte deg, gjorde deg nysgjerrig eller forvirret o.s.v.
Er presentasjonen en god måte å bruke nettmediet på? Hvorfor eller hvorfor ikke.
Jeg valgte å ta utgangspunkt i toyota-future sin nettside. Denne nettsiden er inspirerende og interresant. Toyota bruker som slagord: Today-Tomorrow-Toyota. Dette slagordet blir sagt på tv reklamen og vi ser det også andre steder, så mange har hørt om denne morsomme og kreative visjonen deres. Toyota spiller på at de hele tiden tenker nytt og det "kjøper" vi forbrukere, det vises i godt i flere undersøkelser. Toyota ligger høyt på listene tross, finanskrisen. Kanskje nettopp pga. slagordet. I tv-reklamenene som går nå på tv-rundt om i hele verden, spiller mye på humor, de er ute etter å skille seg ut, slik som denne nettsiden gjør.
Today, tomorrow, TOYOTA
Nettsiden speiler toyotas visjon om å tenke fremtid. Vi kommer inn en fremtids-verden, der vi først får en omvisning i toyota-byen, som er en illutrert by. I denne fremtidsbyen finner vi informasjon, om hvordan toyota ser for seg fremtiden og hvordan de imøtekommer de kravene som fremtiden bringer. Dette kommer ikke frem i en tv-reklame, så det å ha en nettside som får frem slagorder deres bedre, er en kjempefin måte og involvere oss brukere på. Vi setter oss i en en boble, der vi kan leke oss på siden deres. Virkemidler som musikk, illutrasjoner og nytekende fremvisninger styrker budskapet, samtidig som vi får god informasjon. Denne nettsiden er en tilleggs-nettside til Toyota, en nettside som virker troverdig, samtidig som den er litt mer leken, og kanksje for dem som er spesiellt interresert i hva "morgendagen bringer". Inne på toyota.com, finner man en mer standarisert bil-side, noe som alle de andre bilmerkene har. Jeg savner en direktelink på denne siden til toyota-future.com, slik at siden blir mer tilgjengelig - for denne siden er jo kjempemorsom, får en følelse av å bo i denne byen. Litt vanskelig å finne ut hvor man skal gå trykke hen for å være en karkater og "hjelpe" dem i labratoriet, men når man først har funnet det er det kjempegøy.

Det at vi kan være en karakter og vandre rundt gjør at vi brukere er lenge på siden deres, hvem vet kanksje det er barnet ditt som er inne å leker på siden? Og at det får det til å få øynene opp for Toyota, fordi ditt barn greier å løse oppgaver i denne byen, og dermed får du informasjon og barnet ditt lærer om hvordan verden kommert til å bli. Toyota tenker på fremtiden når det gjelder bilene deres, og fremtiden når det gjelder å lære barna våres. Kjempe genialt, spør du meg.

Jeg valgte å ta utgangspunkt i toyota-future sin nettside. Denne nettsiden er inspirerende og interresant. Toyota bruker som slagord: Today-Tomorrow-Toyota. Dette slagordet blir sagt på tv reklamen og vi ser det også andre steder, så mange har hørt om denne morsomme og kreative visjonen deres. Toyota spiller på at de hele tiden tenker nytt og det "kjøper" vi forbrukere, det vises i godt i flere undersøkelser. Toyota ligger høyt på listene tross, finanskrisen. Kanskje nettopp pga. slagordet. I tv-reklamenene som går nå på tv-rundt om i hele verden, spiller mye på humor, de er ute etter å skille seg ut, slik som denne nettsiden gjør.
Today, tomorrow, TOYOTA
Nettsiden speiler toyotas visjon om å tenke fremtid. Vi kommer inn en fremtids-verden, der vi først får en omvisning i toyota-byen, som er en illutrert by. I denne fremtidsbyen finner vi informasjon, om hvordan toyota ser for seg fremtiden og hvordan de imøtekommer de kravene som fremtiden bringer. Dette kommer ikke frem i en tv-reklame, så det å ha en nettside som får frem slagorder deres bedre, er en kjempefin måte og involvere oss brukere på. Vi setter oss i en en boble, der vi kan leke oss på siden deres. Virkemidler som musikk, illutrasjoner og nytekende fremvisninger styrker budskapet, samtidig som vi får god informasjon. Denne nettsiden er en tilleggs-nettside til Toyota, en nettside som virker troverdig, samtidig som den er litt mer leken, og kanksje for dem som er spesiellt interresert i hva "morgendagen bringer". Inne på toyota.com, finner man en mer standarisert bil-side, noe som alle de andre bilmerkene har. Jeg savner en direktelink på denne siden til toyota-future.com, slik at siden blir mer tilgjengelig - for denne siden er jo kjempemorsom, får en følelse av å bo i denne byen. Litt vanskelig å finne ut hvor man skal gå trykke hen for å være en karkater og "hjelpe" dem i labratoriet, men når man først har funnet det er det kjempegøy.

Det at vi kan være en karakter og vandre rundt gjør at vi brukere er lenge på siden deres, hvem vet kanksje det er barnet ditt som er inne å leker på siden? Og at det får det til å få øynene opp for Toyota, fordi ditt barn greier å løse oppgaver i denne byen, og dermed får du informasjon og barnet ditt lærer om hvordan verden kommert til å bli. Toyota tenker på fremtiden når det gjelder bilene deres, og fremtiden når det gjelder å lære barna våres. Kjempe genialt, spør du meg.

Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar